کارشناس مسائل غرب آسیا درباره شهادت یحیی سنوار نکاتی را بیان کرد.

سیدرضا صدر الحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به شهادت یحیی سنوار بیان کرد: آقای سنوار که بیش از دو دهه از عمر شریف خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی در زندان‌ها و سیاه چال‌های این رژیم گذرانده بود به ریاست حماس در غزه منصوب شد و در سال‌هایی که این منطقه به طور کامل در محاصره بود توانست انسجام سیاسی و اجتماعی مردم غزه را تحکیم بخشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: وی بعد از شهادت شهید هنیه با فاصله کوتاهی از جانب شورای عالی حماس به ریاست دفترسیاسی این جریان مقاومتی منصوب شد و توانست در طول سه ماه گذشته موضوعی به نام مقاومت غزه را در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری گسترش دهد.

وی ادامه داد: در واقع نزدیکی آقای سنوار به فرماندهان ارشد گردان مقاومت در غزه روحیه مضاعفی برای آنها در مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. پس از بمباران شدید مناطق غزه آقای سنوار در یک مبارزه ناجوانمردانه توسط شلیک گلوله‌های سنگین تانک‌های صهیونیستی مجروح و با توجه به جراحات وارده به بدنشان هنوز به مبارزه ادامه میداد و در تلاش بود تا نیرو‌های نظامی ارتش صهیونیستی را زمین گیر کند و از بین ببرد. بلاخره بعد از فشار خون ریزی و مجروحیت و شلیک‌های مستمر به ساختمانی که شهید هنیه به آن پناه برده بودند ایشان به شهادت رسید.

صدرالحسینی افزود:  به نظر میرسد همانگونه که بعد از شهادت سید حسن نصرالله انگیزه‌های مقاومتی حزب الله لبنان افزایش یافت اکنون هم خون شهید سنوار میتواند انگیزه‌های مضاعفی برای مقاومت در  غزه تزریق کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره شایعه تضعیف مقاومت که از سوی صهیون‌ها مطرح میشود بیان کرد:کسانی که با ساختار و سازمان گروه‌های مقاومت آشنا باشند به خوبی میدانند در شاکله این گروه‌ها هرگز به افراد تکیه نخواهد شد و جریانات مقاومتی با توجه به نوع آموزش‌هایی که می بینند همه افراد از بالاترین مقامات تا همه نیرو‌های حاضر امکان پیمودن مسیر توسط دیگر رزمندگان در آنها نهفته است، بنابراین نبود افراد با تجربه‌ای مانند آقای هنیه و یا آقای سنوار ضرباتی به پیکر مقاومت وارد خواهد کرد، اما اینکه در رسیدن به اهداف خود سستی داشته باشد اینگونه نبوده است و تاریخ مبارزاتی فلسطین در برابر غاصبان صهیونیست عملا این موضوع را به اثبات میرساند.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار